$left
$middle
Två elever står ute på skolans innergård. Båda eleverna ler och tittar rakt in i kameran. I bakgrunden syns två elever som spelar basket.

Pauliskolan

Mitt i Malmö ligger Pauliskolan. Redan år 1853 blev vi Sveriges första tekniska läroverk. Vi utbildar cirka 1200 gymnasieungdomar inom en stor bredd av program. Här finns det något för alla. Vårt tydliga mål är att du utifrån egen förmåga och med vår stöttning ska lyckas väl med dina studier.

Våra program

Barn- och fritidsprogrammet

När du väljer barn- och fritidsprogrammet (BF) öppnar du dörren till ett spännande arbete med människor i alla åldrar. Programmet ger dig kunskaper och färdigheter i pedagogik, psykologi, sociologi och service. Du kan också bli licensierad väktare eller läsa en inriktning som ger dig goda grunder till att söka jobb på gym.

Naturvetenskapsprogrammet

Naturvetenskapsprogrammet inriktning naturvetenskap är det gymnasieprogram och den inriktning som ger bredast behörighet till högskolan. På Pauliskolan har vi inriktningen naturvetenskap med profilerna kriminalteknik och medicinteknik.

Samhällsvetenskapsprogrammet

Genom kreativa, lustfyllda, arbetssätt når vi målen för samhällsvetenskapsprogrammet. Förutom att du får en bred samhällsvetenskaplig grund och högskolebehörighet får du också digital kompetens och fördjupade kunskaper inom någon av våra tre profiler.

Teknikprogrammet

Vill du omforma världen? Börja på ett program med målet att skapa innovativa lösningar på framtidens utmaningar! Som enda gymnasieskola i Malmö erbjuder vi samtliga fyra inriktningar på teknikprogrammet.

El- och energiprogrammet

Vill du bli en expert på nätverk? På el- och energiprogrammet med inriktning dator- och kommunikationsteknik får du en vass yrkesutbildning inom IT. Du kommer att kunna arbeta med olika typer av datorsystem, programmeringsspråk och nätverkssystem.

Introduktionsprogram

För dig som vill bli behörig till ett nationellt program eller hitta en väg ut i arbetslivet. På våra introduktionsprogram har du en individuell studieplan som ligger till grund för utbildningen. Du studerar på heltid.

Lär känna oss

Tre elever sitter i en trappa. En elev tittar rakt in i kameran och ler. De andra två eleverna tittar på en laptop.

För dig som ska göra gymnasieval

Du har drömmarna – vi har verktygen. På Pauliskolan utgår vi från att du har höga ambitioner med din utbildning. Vårt tydliga mål är att du ska lyckas väl med studierna.

Vi kommer därför att vara konsekventa och påstridiga i vår strävan att ge dig en bra grund för ditt framtida liv.

Fyra elever i vita laboratorierockar gör kemilabb tillsammans med en lärare.

Hos oss händer det saker

Kolla in oss på Facebook och Instagram.

Två elever i studentmössa omfamnar varandra och klasskamrater i studentmössa står runtom eleverna. Ballonger, röd matta och svenska flaggan syns i bakgrunden.

Studenten 2024

Pauliskolans studentfirande sker onsdagen den 5 juni.

Så arbetar vi för att du ska nå dina mål

Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för att våra elever ska bli framgångsrika i sina studier. Vi utvecklar våra elever till att bli självständiga och rustade med goda kunskaper för framtiden. Vi möter varje elev där hen befinner sig.

Samarbeten och kontakter

Vi har många samarbetspartners. Vi utvecklar hela tiden våra program och dess inriktningar. Att samarbeta med andra aktörer utanför skolan skapar en bredare utbildning och ger mersmak för våra elever.

För elever och vårdnadshavare

Information och länkar som är användbara för dig som elev och vårdnadshavare.

Kontaktinformation och länkar

sv